Přichází doba, kdy budeme muset přezouvat svoje čtyřkolé miláčky. Od 1. Listopadu můžete být pokutováni, pokud nebudete mít nasazené zimní pneumatiky. Nehledě na to, že jde i o vaší bezpečnost. Námraza po ránu se totiž může objevit už nyní a to i na místech, kde byste to nemuseli vůbec čekat. Proto si přezujte svůj vůz včas. A jak potom pneumatiky uskladnit?
U skladování je nejprve nutné rozlišit, zda máte pneumatiky na discích, či nikoliv. Pokud máte kola bez disků, potom není dobré je zavěšovat, ani stavět na sebe. Nejlépe uděláte, pokud je postavíte do svislé polohy a každý měsíc je pootočte, aby stály na zemi jinou plochou.
Pokud disky máte, potom je nejlepší je zavěsit, případně naskládat na sebe. A i zde platí, že byste měli kola jednou měsíčně pootáčet, či přeskládat, aby nebyly zatížené pořád na stejném místě.
Každopádně, u obou případů je nutné zajistit vhodný prostor. Ten by měl být především suchý a neměly by v něm být zdroje ozónu – například fluorescenční zařízení a kompresory. Teplota prostoru by měla být od 10 do 15 stupňů celsia. A v neposlední řadě, neměli by tam být ani žádné zdroje zapálení, neboť pneumatiky se vznítí celkem snadno.
Dříve, než do pneuservisu s pneumatikami vyrazíte, pečlivě si je zkontrolujte. Jestliže na nich objevíte nějakou trhlinku, je nejlepší je vyměnit, neboť jejich životnost by mohla být opravdu krátká. Proto si raději pořiďte nové. Je to sice celkem nákladné, ale daleko lepší, než, abyste po pár dnech na přezutém autě měli nehodu a museli vyměňovat kolo ve chvíli, kdy někam spěcháte a vůbec se vám to nehodí. Zkontrolujte si také hloubku dezénu, abyste nebyli pokutováni a mohli jezdit bezpečně.
Jestliže nemáte vhodný prostor na uskladnění, potom si zjistěte, zda váš pneuservis služby uskladnění nenabízí. V dnešní době už většina ano a to za celkem symbolický poplatek. Navíc tak mají jistotu, že na jaře na přezutí přijedete opět k nim.